Zapraszamy na kolejny kurs wprowadzający. Następny poziom 7-8.06.2024
Czego nauczysz się podczas tego kursu?
- Metod rozpoznawania i leczenia dysfunkcji tkanki miękkiej u dzieci i dorosłych,
- Poprawy leczenia poprzez pracę z wyszkolonym personelem.
- Metod rozpoznawania i leczenia zaburzeń oddychania u dzieci.
- Sposobów ustalania kwot, dzięki którym takie leczenie będzie korzystne finansowo dla Twojego gabinetu.
Technika:
Od czasu, gdy rozpoczęto praktykować ortodoncję, ponad sto lat temu, rozpoznawano czynnościowe przyczyny wad zgryzu.
Mimo to wielu ortodontów nadal pozostaje wiernymi genetycznej etiologii wad zgryzu, pomijając przyczyny czynnościowe i zaburzenia oddychania, które są dobrze udokumentowane od czasów dr. Edwarda Angle’a.
Obecnie, w XXI w., wielu lekarzy zrozumiało, że techniki ortodontyczne pomijające reedukacje, są przyczyną stałej dożywotniej retencji. Szkodliwe zmiany na twarzy są często zmartwieniem rodziców.
Lekarze na całym świecie korzystają obecnie z urządzeń do terapii czynnościowej w połączeniu z ćwiczeniami oddechowymi. Korzyści wynikające z poprawy budowy twarzy, leczenia bezekstrakcyjnego, a także rzeczywistą stabilność odczuwają pacjenci na całym świecie, którzy są leczeni tą metodą.
Obecnie na początku leczy się funkcję, a następnie zęby. „Poszerz szczękę, aby zmieścić język, nie tylko zęby”. Kiedy w szczęce jest już wystarczająco miejsca na język, musimy wyćwiczyć język, aby mógł wspierać ten nowy kształt. W tej sytuacji podstawą jest oddychanie przez nos.
Opracowałem program korekcji ustawienia i ćwiczeń oddechowych, który zastosowałem u ponad pięciuset dzieci w ciągu ostatnich pięciu lat.
Postępowanie kliniczne:
Kluczem do prowadzenia leczenia czynnościowego jest otrzymanie wsparcia ze strony rodziców i dzieci. Edukacja rodziców i pacjentów jest ważnym krokiem do uzyskania wspaniałych rezultatów, których nie da się osiągnąć przy leczeniu tylko aparatami stałymi.
Kluczowym elementem tego zaawansowanego kursu jest nauka technik wykorzystywanych w leczeniu dzieci. Obejmuje to plan praktyki i szkolenie personelu. Praktyczne wskazówki pomogą uzyskać lepsze wyniki poprzez zwiększenie zakresu odpowiedzialności dzieci za zmianę nawyków, których cele jest poprawa ich własnego rozwoju.
Podczas kursu będą prowadzone ćwiczenia na pacjentach. Uczestnicy mają możliwość przyprowadzenia swoich podopiecznych.
Pacjenci z uzębieniem mieszanym.
1 dzień – 9.03.2024
Chętnych prosimy o kontakt 510 072 273/ kursy@ortofan.pl
Agenda Spotkania:
Piątek, 8 marca 2024 r.
10:00 – 11:30 – wykład oraz warsztaty
11:30 – 12:00 – przerwa
12:00 – 13:30 – wykład oraz warsztaty
13:30 – 14:30 – lunch
14:30 – 16:00 – wykład oraz warsztaty
16:00 – 16:30 – przerwa
16:30 – 18:00 – wykład oraz warsztaty
Sobota, 9 marca 2024 r.
9:00 – 10:30 – wykład oraz warsztaty
10:30 – 11:00 – przerwa
11:00 – 12:30 – wykład oraz warsztaty
12:30 – 13:30 – Lunch
13:30 – 15:00 – wykład oraz warsztaty
15:00 – 15:30 – przerwa
15:30 – 17:00 –wykład oraz warsztaty
Dzień pierwszy
- Wprowadzenie
- Wady zgryzu, zaburzenia oddychania w czasie snu, dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych (TMJ) – trzy objawy tego samego problemu
- Problemem nieprawidłowego rozwoju twarzoczaszki.
- Pozycja i czynność warg
- Pozycja i czynność języka
- Rozwój ortodoncji miofuncjonalnej
- Aparaty Myobrace
- Przedstawienie przypadków u pacjentow z uzębieniem mieszanym
Dzień drugi
- Anatomia czaszki
- Analiza tkanek miękkich
- Analiza pozycji warg i języka
- Rozszerzenie łuku zębowego w uzębieniu mieszanym
- Przedstawienie przypadków
- Realizacja programu
- Jak korzystać z dostępnych protokołów w celu rozwoju możliwości leczenia
- Przedstawienie jednego lub dwóch pacjentów z uzębieniem mieszanym, na przykładzie których przedstawiona zostanie diagnoza.
- Ćwiczenia praktycznego.